Home | Over ons | Ervaringen | Ramona onderging meerdere operaties bij drs. Joyce Florisson

Ramona onderging meerdere operaties bij drs. Joyce Florisson

Ramona onderging meerdere contourverbeterende operaties bij drs. Joyce Florisson en deelt een aantal maanden later haar ervaring. 

Waarom dacht je: nu wil ik het laten doen!
“Ik wilde heel graag afvallen en dit lukte goed. Met het resultaat van het afvallen was ik erg blij, met de overtollige huid iets minder. Voor mijn gevoel was ik nog niet op een punt waarop ik deze huid kon laten verwijderen. Tot een goede vriend mij er op wees dat het wel mogelijk was. Toen ben ik me in de mogelijkheden gaan verdiepen. Ik heb veel verhalen gelezen en foto’s bekeken. Dat heeft me echt gemotiveerd om het te laten doen. Zeker omdat ik met afvallen al zo ver gekomen was zag ik een operatie als kers op de taart.”

Hoe ben je bij Esthetisch Centrum Jan van Goyen terecht gekomen
“Ik ben voor mijn aanvraag voor een buikwandcorrectie eerst in het ziekenhuis geweest. Wat de plastisch chirurg toen besprak voelde voor mij niet helemaal compleet en er was te veel twijfel of ze alles weg kon halen. Ik had behoefte aan een andere blik van een andere plastische chirurg. Daarbij voelde een kliniek voor mij persoonlijk fijner dan het ziekenhuis. Toen ben ik op zoek gegaan naar een kliniek in Amsterdam en ben ik bij de Esthetisch Centrum Jan van Goyen terecht gekomen. Ik mocht een gratis consult bij de plastisch chirurg plannen en ik wilde graag horen wat ze te zeggen hadden.”

Wat was je eerste indruk?
“Ondanks de chique uitstraling van de kliniek zelf voelde het meteen knus en vertrouwd. De plastisch chirurg luisterde goed naar mijn wensen en ik kreeg alle ruimte om vragen te stellen. Ze stelde me gerust, maar bleef ook realistisch over het resultaat en eventuele complicaties. Dat vond ik erg fijn en duidelijk. Het beviel me zo dat ik meteen besloot om me daar te laten opereren. De consulent die met me ging kijken voor een datum was erg aardig en had ook zelf ervaring met plastische chirurgie. Dat voelde erg fijn.”

Waar let je op voordat je knopen doorhakt?
“Ik let op dat de plastisch chirurg een kundig en vertrouwd gevoel geeft. Een goed gevoel bij de chirurg en de kliniek zijn ontzettend belangrijk. Ik vind het verder erg belangrijk om er goed bewust te zijn wat de operatie inhoudt. Ik oriënteerde me door ervaringen te lezen van andere mensen. Daarnaast heb ik alle informatie heel erg goed doorgenomen en vooral vragen opgeschreven en deze gesteld aan de plastisch chirurg.”

Hoe zijn de operatie en het herstel gegaan?
“In iets meer dan een jaar tijd heb ik 4 operaties gehad. De operaties zelf zijn allemaal erg goed gegaan. Na de operaties ben ik goed opgevangen en verzorgd in de kliniek. De eerste 3 operaties ben ik een nachtje gebleven. De zorg was erg goed en de verplegers/verpleegsters zijn vriendelijk en behulpzaam. Ik had de pech dat het na mijn eerste operatie ineens ruim 30 graden werd. De warmte zorgde er voor dat ik erg veel vocht vast bleef houden. Gelukkig is dat met plastabletten opgelost. Verder vielen de pijn en het herstel me echt 100% mee. De tweede operatie was behoorlijk groot en gecompliceerd. Ik had best wat bloed verloren en ze hebben me die dag en nacht extra goed in de gaten gehouden. Dat gaf me een veilig gevoel. Bij de laatste operatie aan mijn armen had ik wel een complicatie. De wond van mijn linkerarm was open gegaan. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd voordat de wond weer helemaal dicht was. Omdat ik er toch last van bleef houden omdat het litteken niet mooi en erg opvallend was heeft de plastisch chirurg besloten om het nogmaals te opereren. Een hersteloperatie. Dat vond ik erg fijn. Bij de laatste operatie is het littekenweefsel weggehaald en nu heb ik een keurig dun streepje. Het ziet er nog wat vurig uit maar mijn andere littekens zijn al behoorlijk vervaagd.”

Zit je lekkerder in je vel na de behandeling?
“Ik voel me een stuk beter en vrijer om mezelf te laten zien. Ook kleding kopen is een stuk gemakkelijker geworden. Voorheen wilde ik altijd kleding met lange mouwen omdat ik me schaamde voor mij armen. Leuke blouses of jurkjes zonder mouwen liet ik altijd hangen. Nu het overtollige vel weg is hoef ik daar niet meer op te letten. Ik voel me een stuk zelfverzekerder en ik ben trots op mezelf dat ik deze stappen heb gezet.”

Hoe zijn de reacties van andere mensen?
“Andere mensen geven me complimenten en zeggen dat ik er goed uit zie. Ze hebben me het afgelopen jaar erg zien veranderen. Ik ben altijd erg open over mijn behandelingen en andere mensen zijn vaak geïnteresseerd.”

AFSPRAAK MAKEN OF MEER INFORMATIE AANVRAGEN:


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Opstarten spreekuren Esthetisch Centrum Amsterdam

De gezondheid van onze patiënten en medewerkers staat bij Esthetisch Centrum Jan van Goyen voorop. Daarom volgen we het advies van RIVM over COVID-19 en passen we onze werkwijze hierop aan.

Wij verzoeken u om uw afspraak te verzetten indien u een van onderstaande vragen met ja beantwoordt:

    • Heeft u de afgelopen 48 uur koorts gehad zonder duidelijke oorzaak?
    • Heeft u de afgelopen 48 uur klachten zoals kortademigheid, hoesten, keelpijn, neusverkouden, diarree en/of algehele malaise gehad?
    • Heeft u een huisgenoot (partner, ouder, kind, vriend/vriendin) die op dit moment in thuisisolatie zit met bewezen corona of verdenking op corona?

Let op: als u een van bovenstaande klachten heeft kan de afspraak niet doorgaan. Wij verzoeken u vriendelijk om het pand niet te betreden. U dient zelf contact op te nemen voor het maken van een nieuwe afspraak.

Welke maatregelen zijn er genomen?

    • Waar mogelijk worden afspraken nog zoveel mogelijk telefonisch/digitaal gehouden.
    • Wanneer u koorts of klachten heeft zoals hoesten, kortademigheid of een verkoudheid, mag u het pand niet betreden.
    • We proberen afspraken zo te plannen dat de 1,5 m afstand geborgd kan worden. We vragen u hier zelf ook op te letten.
    • U komt in principe alleen, uw begeleider kan buiten de kliniek wachten. Indien u echt begeleiding binnen het pand nodig heeft, gaat de begeleider niet mee de spreekkamer in.
    • Om het aantal patiënten dat in onze panden aanwezig is te kunnen beheersen, vragen wij u om kort van tevoren te komen, maar wel op tijd. Indien u te laat komt kan de afspraak helaas niet doorgaan.
    • Er geldt een “geen hand schudden beleid” in de kliniek
    • U dient uw handen voor én na een bezoek aan Jan van Goyen te desinfecteren. Hiervoor staan bij alle in- en uitgangen desinfectiemateriaal.

Vragen?
Neem dan contact op met onze medewerkers via 020 3055 800.

For English click here.